עיצוב סביבת העבודה מתחיל בבחירת ריהוט משרדי

רובנו נמצא בעבודה במשך חלק ניכר מן היום, ועבור אלה מאיתנו שמבלים את הזמן בתוך משרד מדובר בסביבה שעשויה להיות לה השפעה מכרעת על הפרודוקטיביות שלנו בעבודה. המשמעות היא שעיצוב נכון של סביבת העבודה עשוי להשפיע לטובה או לרעה על הביצועים ועל התוצאות שלנו ושל העובדים האחרים במשרד, ולכן יש טעם להקדיש מחשבה רבה לנושא העיצוב בכלל – ולנושא הריהוט בפרט.

הסיבה פשוטה: ריהוט משרדי הוא חלק הארי בעיצוב סביבת העבודה. תחת הכותרת הזו נכנסים לא רק השולחנות והכיסאות שחייבים להיות נוחים לעבודה ממושכת במשך שעות רבות, אלא גם פתרונות אחסון, מדפים, ארונות, ועוד. ככל שיש יותר עובדים בעסק, כך חשיבות הריהוט המשרדי עולה, ועל אחת כמה וכמה אם מדובר בעסק שנכנסים אליו לקוחות (כגון משרד עורכי דין לעומת חברה לקידום אתרים שפועלת מול לקוחותיה בעיקר במישור המקוון) – ואז לריהוט יש לא רק היבט פונקציונלי של השפעה על מידת התפוקה של העובדים, אלא גם השפעה משמעותית על הרושם הראשוני שנוצר בדעתם של הלקוחות שנכנסים למשרד.

ההיבט הפונקציונלי של בחירת ריהוט משרדי

בשנים האחרונות עולה המודעות בקרב יותר ויותר מעסיקים לחשיבותה של הארגונומיה בתפיסת העיצוב של חללים משרדיים בכלל וריהוט בפרט. למשל, ישיבה ממושכת לאורך שעות רבות של עבודה על כיסא פשוט שאיננו ארגונומי, יחד עם עייפות מצטברת שנגרמת בשל העבודה המונוטונית אל מול מסך המחשב, עלולה לגרום לא רק לירידה בביצועים של העובד אלא לנזקים פיזיים של ממש בעמוד השדרה, בצוואר, במפרקים ובשרירים. אם לצרף לכך גם היעדר תנועה לאורך זמן רב, זרימת הדם לרגליים עלולה להיפגע וליצור נוקשות בגוף.

לעומת זאת, ישיבה נכונה על כיסא משרדי ארגונומי המותאם לעובד מבחינת משקל גופו וגובהו, מאפשרת לו לעבוד באופן נכון יותר ובריא יותר – ומכאן גם פרודוקטיבי יותר. נכון, ריהוט משרדי ארגונומי גם עשוי לעלות יותר מריהוט משרדי פשוט, אבל לא מדובר בהוצאה רגילה כי אם בהשקעה, משום שבסבירות גבוהה ביצועי העובדים העושים שימוש בריהוט הארגונומי יהיו גבוהים יותר.
בחירת ריהוט משרדי

ריהוט משרדי כדרך לעצב רושם ראשוני

אומרים שאין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני, ואכן לבחירת ריהוט משרדי עשויה להיות השפעה על הרושם הזה בקרב לקוחות (כמו גם בקרב ספקים, שותפים ואפילו העובדים עצמם).

לדוגמה, עסק שמבקש ליצור רושם ראשוני של פאר ויוקרה יבחר בסוג ריהוט שונה לחלוטין מזה של סטארטאפ תוסס שמבקש לשדר שובבות ו"קוליות". הבחירה במקרה זה עשויה להיות של חומרי גלם, עור וקטיפה מחד לעומת מתכת ופלסטיק מאידך. באופן דומה יתכן שהמסר המבוקש ישפיע על בחירת סקאלת הצבעים של הריהוט במשרד, מגוונים מונוכרומטיים של שחור לבן או סקאלה כהה ועד צבעוניות שמקרינה פרץ יצירתיות ושובבות.

image/svg+xml image/svg+xml

שנתכנן ביחד שינוי אווירה במשרד?

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם

לייעוץ ראשוני חייגו זמינים בוואטצאפ