חשיבות מראה המשרד להצלחת פגישה עם הלקוח
בשנים האחרונות חדר אט אט תחום עיצוב הפנים גם למשרדים ובתי עסק. מנהלים בחברות וארגונים שונים הבינו והפנימו את הפוטנציאל שיש במשרד מעוצב ואת התרומה שיש לעיצוב מחושב לשגשוג העסק, לתפוקה של העובדים ולחוות הדעת החיוביות של המבקרים בו, גם אלה שמבקרים על בסיס קבוע וגם אלה שמגיעים באופן מזדמן. כיום ישנם כמה עקרונות שחשוב לשים אליהם לב גם לפני תהליך העיצוב הראשוני של המשרד וגם כאשר מגיע הזמן מבחינת המנהלים לבצע שינוי מהפכני של חלוקת החלל הפנימי ושינוי פריטי הריהוט.
איך כדאי שהמשרד יהיה מעוצב?
להלן כמה רעיונות שיכולים לשפר פלאים גם את המראה של המשרד וגם לשדרג את האווירה שבו –
- מיקום המשרד – ההתרשמות הראשונה של הלקוח מתחילה כבר באזור שאליו הוא מגיע. כדאי שהמשרד יהיה ממוקם באזור של תעשייה או עסקים על מנת לשדר רצינות ומקצועיות כבר מבחוץ.
- ניקיון – המשרד חייב להיות נקי בצורה מושלמת. כל פגם או תקלה בניקיון עלולים לגרום לכך שהדעה על המשרד והעובדים לא תהיה טובה ועלולה להתגבש דעה שכאן מזניחים את הניקיון או שלא מקפידים על סביבה נעימה וראויה.
- אזור קבלה – זה האזור שמהווה את תעודת הזהות של הלקוח, בין אם הוא ימתין שם כמה דקות או פרק זמן ארוך יותר. כבר שם הוא צריך לחוש בנוח, להתרשם מרהיטים איכותיים ונוחים, מעיצוב מוקפד שמקשר בין החלל לבין הרהיטים ושיש הלימה בין העיצוב לבין העיסוק של המשרד.
- ריח נעים – האוויר שהלקוח נושם צריך לשדר רוגע ושלווה על מנת שהלקוח עצמו יחוש את התחושות האלה. מכאן שהתקנת מפיצי ריח אוטומטיים מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב החלל.
ממה כדאי להימנע בעת עיצוב המשרד?
כפי שישנם רעיונות טובים שמסייעים לקשר בין עיצוב המשרד לבין חוות דעת טובות וחיוביות שהוא יקבל מהלקוחות שלו – כך ישנם גם דברים שכדאי להימנע מהם ולוודא שלא קיימים במשרד לפני בואו של לקוח לפגישה –
- אווירה – האווירה במשרד חייבת להיות חיובית, נינוחה ונעימה. שיח בקול גבוה או שימוש בשפה שאינה הולמת אנשים בוגרים עלולים להעכיר את האווירה וליצור מצג שלילי על המשרד כולו.
- תחושת עומס – כאשר מעצבים את החלל צריך לדעת מתי הזמן לעצור ולא להוסיף עוד אלמנטים, שכן כל תוספת עלולה ליצור עומס על העיניים או בתחושה. חשוב שכל פריט ריהוט ימוקם בדיוק במקום שמתאים לו וברוב המקרים עדיף להסתפק במינימליזם.
- מטבח וריח של אוכל – אלה לא מתאימים למשרד מכובד ולכן עדיף שהמטבח יהיה ממוקם באזור מרוחק מהאזור שאליו מגיעים לקוחות. חשוב לוודא שריח של אוכל יישאר בגבולות המטבח ולא יגיע לשאר חלקי המשרד.
- שירותים – כדאי שחדרי השירותים יהיו מרוחקים מעמדות העבודה, מה שיצביע על מקצועיות ועל הפרדה מוחלטת בין זמן העבודה לבין הזמן שבו העובד עוצר את משימותיו ודואג לגופו הפרטי.