אחרי הקורונה: איך יראו המשרדים שלנו כשנחזור לעבודה?

נגיף הקורונה שינה לחלוטין את מציאות העבודה שהיינו רגילה אליה. אם בעבר, היינו עובדים מהמשרד, כיום אנחנו מוצאים את עצמנו עובדים מהבית. אז בהנחה שדאגתם לכם לפינת עבודה ושדרגתם אותה עם שולחן משרדי וכיסא עבודה נוח, רצוי שתתייחסו גם לעוד פרמטרים כמו, התאורה והאקוסטיקה. אין ספק שהתאורה בבית שונה לחלוטין מהתאורה במשרד. על כן, עליכם לשים לב לגוון התאורה. המומלץ הוא גוון אור לבן (4000 עד 5000 קלווין). אם יש לכם חלון בחלל העבודה שלכם, נסו למקם את המחשב עם הגב לחלון וזאת על מנת שתוכלו למנוע מצב סינוור או השתקפות. מבחינת האקוסטיקה, תוכלו לשפר אותה על ידי הוספת שטיח, כוננית מדפים, כוורת וכו'. 

מה שכן, לא כל הענפים הצליחו להעביר את העובדים לעבודה מהבית. יש ענפים בהם יש עובדים חיוניים ואלו חייבים להגיע למקום העבודה על כן, אותם מקומות עבודה, נדרשו לעשות כל מיני התאמות.

שימוש במחיצות פרספקס במשרדים

מחיצות פרספקס יעילות במיוחד במקומות עבודה המקבלים קהל. המחיצות הן שקופות ויוצרות הפרדה בין הלקוח לנותן השירות. כך נמנע מצב של נתז טיפתי ונשמרת בריאות העובדים במשרד.

שימוש בחומרים חדשים

יש העדפה ברורה לגימורים של חומרים בעלי עומס נגיפי נמוך כמו, זכוכית, ברונזה, נחושת, פליז וכו'. ניתן לראות יישום של החומרים האלה בדלפי קבלה, במטבחים הנמצאים במשרדים וכו'. על כן, במידת הצורך יש לרכוש ריהוט משרדי חדש וכזה שיהיה מותאם ועם עמידות גבוהה בפני חיידקים. 

האוויר שננשום

חשוב מאוד להקפיד על תחלופת אוויר ורובנו היינו מעדיפים לפתוח חלונות לשם כך. מה שכן, בהמון משרדים אין הרבה חלונות שניתנים לפתיחה ובחלקם אין בכלל חלונות. על כן, יש להקפיד על כיוון המערכות, כך שיהיה פחות ערבול של אוויר קיים בחדר ויותר החלפה של אוויר. לשם כך, אפשר לרכוש מכשירי טיהור אוויר.

חדרי מנוחה במקום העבודה

תסכימו איתנו שמאוד קשה לשהות במשרד עם מסכה לאורך כל היום. על כן, חשוב להקצות חלל שישמש כחדר מנוחה. בחלל זה, יהיה אפשר להסיר את המסכה ולנשום לרווחה. אם למשרד, יש פטיו או מרפסת, אז ניתן בהחלט להשתמש בהם. 

מרחקים ומחיצות

אם בעבר, התאפשר לרכז מספר גדול של עובדים בחדר קטן יחסית, כיום זה לא אפשרי בגלל שיש לשמור על ריחוק של לפחות 2 מטר בין העובדים. מה שכן אפשר לעשות הוא להשתמש במחיצות ייעודיות בין עמדות העבודה האישיות. 

שורה תחתונה

אין ספק שחווית העבודה במשרדים השתנתה משמעותית. זו לא אותה חוויה שהייתה לפני התפרצות הקורונה. אם מקומות העבודה יבחרו ליישם את הפתרונות שהוזכרו לעיל, הרי שנוכל לייצר סביבת עבודה נעימה. לפתרונות האלה, חשוב גם להוסיף פתרונות משלימים כמו, שמירה על היגיינה במשרדים כמו, עמדות לחיטוי ידיים, מטהרי אוויר וכמו כן הקפדה על ניקיון שוטף של החלל כולו, עמדות העבודה, הריהוט וכו'.

image/svg+xml image/svg+xml

שנתכנן ביחד שינוי אווירה במשרד?

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם

לייעוץ ראשוני חייגו זמינים בוואטצאפ