מטרת העל הבסיסית של שולחן מזכירה נראית ברורה: זהו השולחן סביבו יושבת המזכירה במשרד מסוים, תוך שהיא מבצעת את עבודתה. מעבר לעובדה ששולחן מהסוג הזה פשוט חייב להיות במשרד מסוים, נדרש להשקיע מחשבה לא מבוטלת בבחירה שלו – וזאת על רקע מגוון רחב מאד של עיצובים, סגנונות וצורות של שולחנות. אז איך בוחרים שולחן המשלב בצורה מיטבית בין הפן האסתטי לפן התפעולי שלו? הצורך המרכזי – עיצוב מוקפד. אסור לשכוח כי שולחן מזכירה איכותי מהווה אחד מכרטיסי הביקור הרשמיים של כל משרד.
כיסא מזכירה זה הפריט בכניסה למשרד
בלא מעט מקרים, זהו הריהוט המשרדי הראשון בו נתקלים האנשים שנכנסים למשרד, שיכולים בהחלט להיות לקוחות פוטנציאליים. מכאן נובע בהכרח ששולחן המזכירה צריך להיות בולט, ממוקם במקום מרכזי אך גם לשדר יוקרתיות וליצור רושם חיובי. שולחן שנראה שנבחר בקפידה עשוי להביא לתפיסה ראשונית חיובית מאד של העסק, כאשר מנגד גם התרחיש המנוגד נכון: שולחן זול "מדי" עלול להביא לכך שהעסק הספציפי ייתפס ככזה שאינו מקצועי. אז איך יוצרים את אותה תשומת לב חיובית? התשובה הפשוטה היא שבלא מעט דרכים. הבחירה בחומרי הגלם מהם עשוי השולחן צריכה להיות מושכלת, כאשר בלא מעט מקרים בוחרים בסוג עץ איכותי, בזכוכית או במתכת, כולם משדרים יוקרה. הגוון של השולחן צריך להיות בולט (אך רצוי שלא מצועצע מדי), כשניתן בהחלט לחשוב על טקסטורות נעימות לעין שמושכות אליהן תשומת לב ויוצרות עניין בחלל.
ההיבט התפעולי של השולחן
סוגיה משמעותית שחייבים להדגיש היא ששולחן מזכירה, בסופו של יום, הוא שולחן אשר עליו אמורה להתבצע עבודה, לרוב סביב השעון. מכאן, נובע בהכרח שהשולחן צריך להיות הנוח ביותר לעבודה, על פי הסוג הספציפי שלה. עקב העובדה שעמדת מזכירה במשרד הישראלי הממוצע היא לרוב ממוחשבת, הרי שמומלץ לבחור בשולחן שמאפשר עבודה נוחה עם מחשב, אפילו למשך פרקי זמן ארוך. לא מעט מחקרים מצביעים על כך שיעילות העובד עולה פלאים כאשר תנאי העבודה שלו נוחים.
מכיוון שעמדת המזכירה נוטה להיות עמוסה בפריטים שונים (למשל, מסמכים), מומלץ מאד לבחור בעמדה שכוללת בתוכה מספיק פתרונות אחסון יעילים. אסור לשכוח כי שולחן מבולגן, בהתאם לאבחנה שבוצעה מעלה, עלול בהחלט ליצור רושם לא מקצועי של המשרד כולו. מנגד, שולחן שבו מספיק פתרונות אחסון יאפשר למקם את הפריטים השונים בצורה שהשליפה שלהם תהיה נוחה ומהירה – יש בכך פוטנציאל ממשי לשפר את יעילות העבודה במשרד, כמו גם למנוע מצבים בהם דבר מה נופל אל בין הכיסאות.